ویدیو های جمانه

بیسکویت بستنی جمانه

مواد لازم :
1لیوان بستنی وانیلی:
بیسکویت جو لیوانی شکلاتی جُمانه: 2 بسته
کره ذوب شده: 120گرم

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی
کره: 150گرم
گردو خرد شده : 2/1 پیمانه
1 پیمانه شکلات صبحانه:
شیر: 2 لیوان
شکر: 2/1 پیمانه
طرز تهیه :
بسکویت و کره را مخلوط کرده در ظرف سرو می‌ریزیم روی آن یک لایه از بستنی پر کرده سپس از سس شکلات روی آن می‌ریزیم و بعد یک لایه گردو و همین را ادامه می‌دهیم تا ظرف پر شود و با بسکویت تزیین کرده.
طرز تهیه سس شکلات:
شیر، کره، شکر و شکلات صبحانه را داخل ظرفی ریخته و روی شعله قرار دهید و مرتب هم بزنید. بعد از این که مخلوط به جوش آمد، آن را از شعله برداشته و صبر کنید تا سرد شود. حین سرد شدن مخلوط را یکی دوبار هم بزنید.
نوش جان….

اسلایس بیسکویتی جُمانه

اسلایس بیسکویتی
مواد اولیه:
بیسکویت جو محفل جُمانه : 2/1 بسته
پودر کاکائو (اختیاری) : 1 قاشق چای خوری
شیر عسلی :1 پیمانه
مغز آجیل یا گردو : به مقدار لازم
خلال پسته و گل محمدی و شکلات سفید(جهت تزیین)

طرز تهیه:
بیسکویت ها را آسیاب می‌کنیم و بعد به آن پودر کاکائو اضافه می‌کنیم و مخلوط کرده و بعد شیر عسلی را کم کم اضافه می‌کنیم تا جایی که خمیر بدست نچسبه و بعد مقداری خلال پسته اضافه کرده و کامل مخلوط می‌کنیم.
کف یک سینی نایلون فریزر انداخته و مواد را کف سینی پهن کرده و با وردنه آن را صاف می‌کنیم و می‌گذاریم یخچال تا خودش را بگیرد بعد شکلات سفید بنماری شده را روی سطح بیسکویت‌ها ریخته و سریعا با پسته و گل محمدی تزئین می‌کنیم (تا شکلات سفت نشده) و بعد که شکلات بسته شد برش می‌زنیم.
نوش جان

بیسکویت چند غله کرینل با مارمالاد جُمانه

مواد اولیه :
بیسکویت چند غله بدون شکر جُمانه :1 بسته

مواد لازم برای خامه مخصوص با اسانس نعنا

• اسانس نعنا:2/1 قاشق مربا خوری
• خامه قنادی:2 پیمانه
• مارمالاد دلخواه: به مقدار لازم

طرز تهیه :
خامه قنادی داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا خامه فرم بگیرد. سپس خامه را به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت ۱ قاشق غذا خوری مارمالاد دلخواه مانند توت فرنگی اضافه کنید و کمی هم بزنید. به قسمت دیگر اسانس نعنا افزوده و هم بزنید. حالا خامه‌ها را داخل قیف ریخته و مابین بیسکویت‌ها قرار دهید.
نوش جان

تیرامیسو لیوانی جُمانه

مواد اولیه :
پنیر خامه‌ای: 1 بسته
خامه صبحانه: 1 بسته
عسل: 2 قاشق غذاخوری
بیسکویت جو محفل جُمانه: 1 بسته
قهوه: به مقدار دلخواه
آب:به میزان لازم

طرز تهیه :
خامه، پنیر خامه ای و عسل را با همزن برقی مخلوط می کنیم .قهوه را در آب ولرم حل می‌کنیم .بیسکویت‌های جُمانه را در قهوه میزنیم. در حدی که فقط خیس شوند و بصورت لایه‌ای در یک لیوان مناسب می‌چینیم. یک لایه بیسکویت، یک لایه مخلوط عسل و خامه و پنیر. در آخر هم برای تزئین می‌توانید از پودر قهوه یا شکلات یا نسکافه استفاده کنید.

چیز کیک بیسکویت جو جُمانه

مواد اولیه :
بیسکویت جو محفل جُمانه 300 گرم
کره آب شده: 150 گرم
خامه قنادی: ۱ پیمانه
پنیر خامه ای: ۳۵۰ گرم
کرم بیسکویت: 1 قاشق غذا خوری
نمک: 8/1قاشق چایخوری
شیر:2/1پیمانه
پودر ژلاتین: 4قاشق مرباخوری

طرز تهیه :
کره آب شده را با بسکویت پودر شده مخلوط کرده و در ظرف سرو ریخته یک لایه نیم سانتی از این مخلوط را در ظرف سرو ریخته و سپس خوب با گوشتکوب یا پشت قاشق سطح آن را صاف کنید و در یخچال یک ساعت استراحت دهید تا خودش را بگیرد.
برای آماده کردن مایه پنیری ابتدا شیر و پودر ژلاتین را با هم مخلوط کرده و روی حرارت غیرمستقیم بن‌ماری کنید .
خامه قنادی را هم زده تا یک‌دست شود سپس پنیر و دو قاشق کرم بیسکویت و ژلاتین بن ماری شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکنواخت شود در اخر یک پینچ نمک اضافه کرده روی لایه بسکویتی ریخته و 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود.
باری لایه آخر باقی مانده کرم بسکویت را روی بخار آب بن‌ماری کرده تا رقیق شود و بعد روی لایه پنیری ریخته و یک ساعت دیگر در یخچال می‌گذاریم.
چیزکیک را از قالب جدا کنید و با پودر بسکویت تزیین کنید.
نوش جان

دسر پان اسپانیا لیوانی با بیسکویت جُمانه

مواد اولیه :
تخم مرغ: 2 عدد
آرد: 2/1 پیمانه
نشاسته ذرت: 2/1 پیمانه
پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری
شیر: 1 لیوان
شکر: 2/1 پیمانه
بیسکویت کافی تایم جُمانه: به مقدار لازم
گردو: 2/1 پیمانه
پودر نسکافه فوری: 3 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: 150 گرم
کره :50 گرم
وانیل: 2/1 قاشق چای خوری
موز و کیوی: به مقدار لازم

طرز تهیه :
ابتدا تخم مرغ و شکر را همزده تا کرم رنگ شود. نشاسته و آرد را در قابلمه ریخته شیر را کم‌کم اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا یکدست شود سپس روی حرارت گذاشته و مخلوط تخم مرغ و شکر را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا به غلظت فرنی برسد بعد از روی حرارت برداشته کره را اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم و سپس وانیل را اضافه کرده سپس مواد را به دو قسمت تقسیم کرده به یکی پودر نسکافه و به دیگری پودر کاکائو اضافه می‌کنیم و خامه هم اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود. در ظرف سرو ابتدا از مایه شکلاتی ریخته سپس یک لایه بسکویت بعد موز و کیوی و بعد مایه نسکافه‌ای و گردو در آخر به دلخواه تزیین کرده و چند ساعتی در یخچال استراحت دهید.

دسر هویج با بیسکویت و عسل جُمانه

مواد اولیه :
هویج درشت :۳ عدد
شکر:2 قاشق غذاخوری
عسل: ۱ قاشق غذا خوری
آبلیمو: ۱ قاشق چای خوری
نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذا خوری
آب: ۲ قاشق غذا خوری
گردو یا بادام خرد شده:1 پیمانه
دارچین: ۱ قاشق چای خوری
گلاب:2 قاشق غذا خوری
وانیل:2/1 قاشق چای خوری
بیسکویت دانه چیا جُمانه: ۱ بسته
خامه: 1 پیمانه
بادام پرک و دانه چیا جُمانه برای تزئین

طرز تهیه :
وقتی هویج‌ها پخت، در صورتی که هویج‌ها آب داشت، آن را از آب جدا می‌کنیم. سپس درون مخلوط کن می‌ریزیم و پوره می‌کنیم.
می‌توان از رنده استفاده کرد یا با چنگال آن را پوره کرد. یک تابه بر می‌داریم. هویج‌های پوره شده را داخل تابه می‌ریزیم. شکر و آبلیمو و عسل و دارچین و وانیل را اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و هم می‌زنیم تا شکر ها حل شود و به خورد هویج برود .سپس نشاسته ذرت را در یک کاسه کوچک با دو قاشق آب و گلاب مخلوط می‌کنیم. مخلوط نشاسته را به آن اضافه کرده و آن قدر مخلوط می‌کنیم تا مانند حلوا از ظرف جدا شود.
سپس از روی حرارت برداشته و می‌گذاریم کنار تا خنک شود. در دستور اصلی این دسر از زرد چوبه و پودر میخک نیز استفاده شده است که می توان به جای گلاب از آن استفاده نمود. یک بیسکویت برداشته و با پالت کمی خامه روی آن می‌کشیم و کنار می‌گذاریم.در این مرحله یک بیسکویت دیگر برداشته و مجدد زیر آن را به صورت کاملا یکدست خامه می‌کشیم. سپس با مواد هویجی را با پالت روی آن می‌کشیم و به صورت یکدست روی مواد را می‌پوشانیم.
سپس روی بیسکویت اول قرار می‌دهیم. در ادامه بیسکویت‌ها را درون یک ظرف کنار هم می‌چینیم. سپس روی آن را مقداری خامه می‌ریزیم و خامه را به صورت کاملا یکدست صاف می‌کنیم. پرک بادام و پودر پسته را روی آن می‌ریزیم. سپس درون یخچال قرار می‌دهیم تا جا بیفتد و خودش را بگیرد. این دسر چون تک به تک بیسکویت‌ها را جدا گانه درست می‌کنیم کمی زمان بر است. اما می‌توان تمام بیسکویت‌ها را به صورت لایه‌ای تهیه نمود. ولی تک تک جلوه بیشتری دارد.
نوش جان

سالاد بیسکویت جُمانه

مواد اولیه :
پودینگ وانیلی: 1پیمانه
1 شیر: پیمانه
خامه قنادی: 1 پیمانه
توت‌فرنگی خرد شده: 1پیمانه
بیسکویت جو و بسته شادی جُمانه: به مقدار لازم
طرز تهیه :
پودینگ وانیل را مخلوط کنید.
خامه زده شده را اضافه کنید.
توت‌فرنگی را اضافه کنید.
کف ظرف را بسکویت چیده و مخلوط پوینگ را روی آن ریخته سطح آن را صاف کنید و با بسکویت شادی جُمانه و توت فرنگی تزیین کنید در یخچال نیم ساعت استراحت دهید سپس سرو کنید… نوش جان