راز خوشمزگی جُـمانه

آرد جو

جو نوعی غلات کامل است که برای اولین بار حدود 10 هزار سال قبل در اتیوپی و همچنین در برخی از مناطق جنوب شرقی آسیا رشد داده شده است.
جو یکی از دانه های غلات است که مردم می توانند در نان ، نوشیدنی ، خورشت و غذاهای دیگر استفاده کنند .آرد جو دارای خواص گوناگونی است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.
1-روده بزرگ و روده را سالم نگه می دارد.
2-علائم آرتروز را کاهش می دهد.
3-از سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.
4- به توسعه و ترمیم بافت بدن کمک می کند.
5-سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.
6-سلامتی را ارتقا می بخشد.

شهد توت

شیره یا دوشاب ماده ایست که با عصاره گیری از یک گیاه یا میوه هایی مانند انگور، خرما و توت و معمولا از طریق جوشاندن با کمک یک حلال مانند آب به دست می آید. به اعتقاد متخصصین خواص شیره چندین برابر آبمیوه یا خود میوه می باشد.
خوب است بدانید خواص شیره توت برای سلامتی کودکان و نوجوانانی که در سن رشد هستند خیلی مفید است و جایگزین مناسبی برای خوراکی های انرژی زا می باشد. در ادامه به خواص شهد توت می پردازیم.
1-تقویت عملکرد کلیه ها
2-مفید برای درمان خواب گرفتگی اعضای بدن
3-درمانی برای سردرد و سرگیجه ناشی از کمبود آهن
4- انرژی زایی بالا و برطرف کردن ضعف بدن و بی حالی.
5-موثر در تصفیه خون و تقویت کننده عملکرد کبد و طحال
6- تنظیم قند خون

جوانه گندم

قسمت قابل خوردن مغز گندم ، شامل سه بخش جوانه ، سبوس و اندوسپرم می شود گه با استفاده از این سه بخش عناصری مانند ویتامین ها ، فیبر ، کربوهیدرات های پیچیده ، مواد معدنی ، اسید چرب مفید وجود دارد.
این ماده غذایی طعم دودی و کاملا برشته شده آشنا و لذیذ داردکه می تواند به عنوان یک افزودنی خوش طعم در دستورالعمل های مختلف غذایی قرار گیرد. در زیر به چند نمونه از خواص جوانه گندم اشاره خواهیم کرد.
1-تنظیم سیستم عصبی بدن
2- تقویت سیستم ایمنی
3- بهبود وضعیت سلامت مو
4- آنتی اکسیدان ضد پیری
5- از بین بردن جوش ها
6- روشن شدن پوست
7-افزایش تمرکز

شیره خرما

شیره خرما یک محصول طبیعی و بسیار مقوی است که ارزش غذایی بسیار بالا دارد . ویتامین های گروه بی و سی ، آهن ، اسید فولیک ، فسفر ، پتاسیم و منیزیم از عناصر مهم موجود در شیره خرما است . شیره خرما یک ماده عالی برای درمان کم خونی است . شیره خرما به افزایش سطح انرژی و بهبود سستی و کسالت بسیار کمک میکند.
شیره خرما سرشار از کلسیم و منیزیم است که استخوان ها را تقویت میکند. پروتئین موجود در این محصول عضلات کودکان شما را تقویت کرده و لاغری را برطرف میکند. یکی از خواص جالب این محصول به تاخیر انداختن بروز نشانه های پیری در پوست لست . ویتامین های موجود در این شیره پوست ار تقویت میکند.